Jens Wickström träning
2010-11-20 / 17:11:43 / Träning

Hoppade för Jens idag på Fornboda. Fick en riktigt bra känsla! C förbättrade sig under hela passet och slutade verkligen på topp. Idag var det mycket lydnad, komma normalt in för att bromsa lite ut mot nästa övning.

Vi började med att rida travbommar, markbom upphöjd bom och markbom. Rakriktar och håller tempo och fortsätter rakt fram till det jag har ritat som studs. Där var då höjda travbomar. C försökte att lösa uppgiften med fart några gånger innan hon fattade att hon måste sakta ned och hålla koll på benen.

Fortsatte med samma övning i galopp men den sista delen som en 4 studs.

Gick vidare till galopp serpentinerna. Gick kanon och C hade nu lugnat sig och var i väntande läge.

Avslutade med travbom, travhoppa kryss, 2 galoppsprång över en galopp bom (så att det tot blir 3 galoppsprång) över en oxer, rundar travövningen på utsidan, hoppar oxern på diagonalen. C avslutade så jäkla fint och hoppade jättebra. Höll sig i väntan och fick sista gången nästan lite långt från krysset till oxern.

Cornelia har ju börjat med att stanna, backa,resa sig. Hon började saktaned och ställa sig stilla idag. Jag la på massor av skänkel men det hände typ nada. Jens förklarade att när hon har kommit in i väntan och  det blir lite för jobbigt för henne så blir hon lite lat och försöker slippa. Vi jobbar på det och ska försöka "leka" bort det så att jag inte bannar henne för mkt så hon slutar tycka att hennes uppgift är rolig. Jens ville att jag skulle ta upp huvdet lite på henne och då vart det verkligen mycket lättare att känna när hon tänker gå iväg och när hon tänker vänta, jag fick till timingen bättre.

Summa sumarum var det en jättebra träning och vi har börjat hitta ett jämnare och lugnare tempo. C börjar fatta att hon inte bara ska skjuta på utan måste galoppera mer bärigt.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: