Att det ska vara så svårt
2010-10-17 / 13:37:51 / Allmänt

Sitter och kollar efter boende och stallplats beroende på om jag kommer in på skolan eller inte. Men hur svårt ska det vara egnetligen? Inte nog med att man ska hitta ett okey boende till migsjälv för ett inte allt för högt. Jag behöver hitta en bra stallplats till C också, inte heller den  allt för dyr. Visst älskar jag hästar och det är verkligen en del av mig men det kan ju göra livet lite krångligare.

Riktigt dyr sport som, om du har egen/egna häst/hästar låster upp dig ganska bra. Det är svårt att åka iväg spontant över en helg, du måste ju hinna skaffa hästvakt osv. Jag har många vänner som inte håller på med häst och för dem kan det ibland vara svårt att förstå att det tar enormt mycket tid och engagemang, jag kan inte alltid följa med på alla utgångar och många gåner behöver jag gå hem "tidigt" för att jag ska upp o rida dagen efter. Jag kan inte följa med på alla resor och upptåg de planerar för jag har inte alltid råd. Nu i nästa månad är en GBG resa inplanerad men hästen behöver ny sadel så självklart prioriterar jag sadeln. Mina närmsta och bästa vänner har vant sig, dom vet hur det är nu, och har liksom accepterat att hästarna ofta kommer i första hand.

Men tänk om man skulle sälja hästen. Tänk vad mycket tid och pengar som skulle bli över då. Jag skulle köpa så mycket fina kläder o saker till mig själv, skaffa ett gymkort, gå ut med kompisarna, skaffa eget boende, resa. Visst låter det kul? Och visst vill jag allt det där men ärligt talat, jag skulle tycka att det var kul i ungefär 2 månader sen skulle jag lessna.

För att jag ska måbra behöver jag hästar. Alltså är det värt all tid och pengar i världen! En av mina närmsta vänner berättade för ett tag sedan att hon faktistk avundas mig att jag har ett sådant intresse som jag verkligen brinner för och är så otroligt engagerad i. Det finns många som inte har hittat sin passion tänk vad jobbigt det måste vara, att inte ha det där speciella som får dig att känna, det är såhär livet ska vara!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: