Halloween
2010-10-18 / 22:09:39 / Allmänt

Nu är hösten här och med hösten kommer Halloween. Förra året såg jag ut såhär, bredvid mig ser ni min syster Caroline som var utklädd till en trasig gamal docka.

Jag skulle på en halloween fest på kvällen och bestämde mig för att åka buss till festen, utklädd och sminkad. När jag kommer av bussen ser jag att det ligger en äldre dam ner på asfalten med sin man på knä bredvid sig. Från damens huvud rinnder det blod. Det fanns en  del människor runt om kring paret men ingen hade hunnit fram för att hjälpa dem. Jag gick iaf dit och frågar mannen vad som har hänt. Mannen är i chok och jag ser att damen är avsvimmad. Till slut får mannen fram att de har sprungit för att hinna med bussen när hans fru har snubblat och ramlat på trotoaren. I fallet har frun slagit i huvudet, vilket blöder, och svimmat av. Frun vaknar till men är vimsig och har kort minnesförlust. Jag lägger en jacka över henne, hade som tur vad med mig papper i väska vilket jag kan torka bort det värsta av blodet som hon fått i ögon, näsa och mun. Sedan ringer jag 112 vilka skickar en ambulans till oss. Mannen bad mig att stanna till ambulansen kom. På mindre än 5 min kommer ambluansen. Under tiden har frun upprepade gånger fårgat vad som hänt och vart hon är. Jag berättar för ambulanspersonalen vad som hänt, blir tackad av mannen som sedan åker med ambulansen och jag fortästter till festen.

Det jag kom att tänka på efteråt var, gud jag är ju helt galet sminkad i ansiktet! Det hade jag totalt glömt. Tänk dig själv om du vaknade från att ha varit svimmad och tittar rätt upp i ansiktet på en leopard? Hur konstigt hade inte det varit?

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: