Hästlastbil
2010-10-27 / 09:30:00 / Allmänt

Hur smidigt är det inte att ha en hästlastbil för B-körkort? Jätteskönt på vintern och när det är dåligt väder. Har du bara en häst i bilen kan du stå inne i skåpet och klä på hästen. Slippa all snålblåst o regn, gud vad skönt! Idag finns det ett antal olika märken att välja på, tyvärr är de flesta riktigt dyra.

En anledning till att köpa lastbil är ju att det blir betydligt bekvämare att åka, både för dig o hästen. Desutom får du köra den högsta hastigheten som är tillåten för vägen, du slipper krypa i 80 som du måste med en trailer. Detta gör att många som åker långt väljer lastbil.

Åker du på mkt meetings? Då sparar du ju pengar på att sova i bilen men då får du bara ha en häst lagligt i lastbilen. Har du fler hästar? Då får du välja en bil utan sovmöjligheten eller skaffa BE så att du kan haka på ett släp men då måste du köra i 80.

En annan anledning till att iaf jag vill ha en hästlastbil är ju att den, hos mig, väcker ett enorm "JAG VILL HA begär"!
Även om det där med lastvikten förstar lite av grejen med bilen. Jag vill kunna sova i lastbilen och jag vill kunna ha med två hästar samtidigt. Kan man inte få allt??

Här kommer några exempel på lastbilar. Vanligast här i Sverige är väl UME, Theault, Horsebox, Horse Combi och nu på senaste Equi Trek.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: