Pontus träning 7/10
2010-10-09 / 01:04:12 / Allmänt

Nu blir det bättring! Från och med nu blir bloggen en rid-dagbok, men lite annat kommer väl med också...

Hade Pontus träning i igår. Inga större protester vid galoppfattningarna men hon fattade fortfarande fel ngra gånger åt vänster. Höger funkar faktiskt ritkigt bra.

C var  duktig och fick verkligen jobba. Tycker att vi kunde ha slutat innan sista övningen då jag tror det var lite för mycket för henne. Under sista övningen blev hon aldeles för springig och det kändes som att hon hade en del mjölksyra i kroppen. Trist att vi inte lyckades sluta i tid, samtidigt kan jag känna att det är lite konstigt att en så pass erfaren ryttare som Pontus inte märkte att det var dags att avrunda efter näst sista övningen, och varför sa jag inte till att jag tyckte att det räckte?!

Detta tar jag med mig från passet: Få henne att komma fram med nosen, släppa fram från handen och få henne att bära sig själv i ett lugnt tempo, inte bara skotta på.




0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: