Ridbyxor
2010-10-26 / 17:05:00 / Victoria-vill-ha

Börjar behöva nya ridbyxor, igen! Den här gången blir det ett par oskodda tror jag.

Vet att showjumper tipsade om dessa från Hööks för inte så länge sen. De är väldigt lika Pikeur's Cindy byxa. Låg i midjan, de två snett skruna fickorna fram och den breda linningen är väääldigt lik Pikeurs. Showjumper var för övrigt nöjd med sina som enligt henne faktsitk håller formen och är riktigt prisvärda. För 499KR låter det väldigt lockande tycker jag!
Byxor från Hööks 499KR

En kompis till mig rider i ett par Lamicell Sidney byxor. Ser riktigt trevliga ut, inte heller de allt för dyra, du kan hitta dom på nätet för allt från 750kr - 999Kr

Från Grossisten Equalityline

Just nu är jag dock sugen på dom här från Equalityline. Jag tycker det är ganska skönt när byxorna är såhär lite lagom höga i midjan. De har snygga detaljer och det känns riktigt skönt med "mudd" vid foten och inte kardborre.

Från Grossisten Equalityline

Sen finns det ju alltid John Whitaker byxorna, en riktigt uppskattad klassiker. Köper jag ett par sånna blir det nog den nya modellen som det står "JW" på benet på istället för hela namnet.


2 Kommentarer
Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.:

De byxor jag använder just nu är två par helskodda Pikeur, underbara! Sen har jag ett par oskodda JW, dock lite hala att rida i för mig som är van vid helskodda :P haha. Beror ju på vad man vill ha, men personligen älskar jag Cavallo & Pikeurs byxor :)



SKRIVET DEN: 2010-10-26 KL: 22:10:05 URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Victoria:

Svar: Jag har också några helskodda Pikeur, mina favoriter har blivit modellen Lugana. Jag bor nästa i dom haha :) När jag rider dressyr vill jag ha helskodda men när jag rider i min hoppsadel vill jag ha oskott. Jag tycker också att det är mycket smidigare att ha tjocka strumpbyxor/lång kallingar under oskott, korvar sig inte så mkt då =)



SKRIVET DEN: 2010-10-27 KL: 11:20:41 URL: http://victoriaomallt.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: